Laudya Chyntia Bella Nikahi Emran, Postingan Mantan Istri Emran Ini Bikin Netizen Merinding

Sabtu, 09 September 2017 - 09:43
Laudya Dan Emran

Artis peran Laudya Cynthia Bella resmi diperistri pengusaha Malaysia, Engku Emran. Diberitakan sebelumnya, keduanya telah melangsungkan akad nikah di Kuala Lumpur, Jumat (8/9/2017) sore waktu setempat. Dalam foto yang diunggah, Bella mengenakan busana pengantin serba putih.

Dia duduk di pelaminan didampingi putri Engku Emran, Engku Aleesya, yang juga mengenakan gaun putih dan membawa seikat bunga. Sementara itu Engku Emran yang duduk di depannya, mengenakan baju atasan putih dan kopiah hitam.


"#hliveeksklusif Dengan sekali lafaz, pelakon popular Indonesia iaitu @laudyacynthiabella sah isteri kepada Engku Emran @iamkumbre. Kami mendoakan semoga segalanya dipermudahkan dan semoga pasangan ini bahagia selamanya. Tahniah! #hlive #kamikongsi," demikian keterangan foto yang ditulis akun Instagram tersebut.

Sejauh ini belum ada keterangan resmi dari keluarga kedua mempelai. Adapun pada Minggu (3/9/2017), Laudya Cynthia Bella menggelar pengajian menjelang pernikahannya dengan Engku Emran.

Sebuah fakta yang menarik, suami Bella pernah menikah sebelumnya dengan artis Malaysia, Erra Fazira. Meski sudah menikah, namun hubungan Engku Emran dan Erra Fazira hingga kini masih terjalin baik. Keduanya tetap berkomunikasi, begitu pula satu sama lain tak membatasi untuk bertemu anak.

Lantas, bagaimana reaksi Erra Fazira setelah mantan suaminya resmi jadi pasangan hidup Bella? Ternyata di akun Instagramnya, errafazira, Jumat (8/9/2017), dia lebih dulu mengucapkan selamat untuk Bella dan Engku Emran.

Terasa spesial karena dalam foto itu, Erra mengajak sang buah hati dan Bella berfoto bersama. Terlihat nuansa kehangatan dalam foto itu.

"Alhamdulillahhhh.. Tahniah!! Buat ayah kepada Aleesya @iamkumbre dan @laudyacynthiabella diatas penyatuan cinta kalian..
moga berbahagia dan berkekalan hingga ke jannah.

Penyatuan ini juga moga dapat mengeratkan lagi ukhwah antara Malaysia dan Indonesia.. Kita bersaudara dalam kejauhan.. kita saling mendoakan dan pupuk kasih sayang. Moga harmoni dan damai bersama. Amin. .
.
Anakanda ku, kini bertambah ahli keluarga Aleesya, maka bertambahlah hendaknya kasih sayang dan perhatian buat mu sayang.. Moga menjadi anak yg solehah dan punya jati diri yang disenangi dan dsayangi sentiasa. Mom will always support and pray for your happiness dunia dan akhirat.

Love you so much my love!!! .
.
Kepada pasangan mempelai ee dan bella.. moga kalian segera dikurniakan cahaya mata yg soleh dan solehah lagi comel! Pasti anakanda Aleesya tak sabar menanti adik..

Kalian sentiasa dalam doaku.. CONGRATULATIONS AGAIN!! Muahhhhh," tulis Erra Fazira sebagai caption.

Alhamdulillahhhh.. Tahniah!! Buat ayah kepada Aleesya @iamkumbre dan @laudyacynthiabella diatas penyatuan cinta kalian.. moga berbahagia dan berkekalan hingga ke jannah. Penyatuan ini juga moga dapat mengeratkan lagi ukhwah antara Malaysia dan Indonesia.. Kita bersaudara dalam kejauhan.. kita saling mendoakan dan pupuk kasih sayang. Moga harmoni dan damai bersama. Amin. . . Anakanda ku, kini bertambah ahli keluarga Aleesya, maka bertambahlah hendaknya kasih sayang dan perhatian buat mu sayang.. Moga menjadi anak yg solehah dan punya jati diri yang disenangi dan dsayangi sentiasa. Mom will always support and pray for your happiness dunia dan akhirat. Love you so much my love!!! . . Kepada pasangan mempelai ee dan bella.. moga kalian segera dikurniakan cahaya mata yg soleh dan solehah lagi comel! Pasti anakanda Aleesya tak sabar menanti adik.. Kalian sentiasa dalam doaku.. CONGRATULATIONS AGAIN!! Muahhhhh

A post shared by Eera Chek (@errafazira) on

Captionnya ini pun tak lama kemudian mengunggah simpati netizen.

Mereka emrasa terharu, sampai ada yang merinding melihat betapa tulusnya ucapan Erra untuk orang yang pernah singgah di hatinya itu.

fariza_eryzaabuhassan: "Kuatnya n positivenya Erra, akak respect @errafazira profesional dlm segala hal, moga Erra juga akan temui kebahagiaan satu hari nanti, amiiin."

hawerkaif: "I love u @errafazira."

izahariza_iza: "Era bahagia juga untuk kamu."

risaamelia498: "Terharu bacanya. Semua peminat saya.. love u all.

nurulrfa: "touching baca beautiful @errafazira in & out.. moga dpermudah jodoh bt kak erra pulak."

emilna3212: "Kak Erra cantik..tapi cantik lagi hatimu. May happiness always be with you and your family."






Loading...
loading...
Loading...

BERITA LAINNYA